پیدا کردن یک هم بنیانگذار به زبان انگلیسی Co-Founder

 

اگر به دنبال پیدا کردن یک هم بنیانگذار برای کمک در استارت آپ خود هستید، باید بدانید که تصمیم آسانی نیست. یک چالش رایج که همه کارآفرینان با آن روبرو هستند این است که آنها علاقه و مهارت لازم برای انجام هر کاری را که برای ساختن استارت آپ آنها لازم است به تنهایی، ندارند. البته ، آنها می توانند بخشی از کار را به افراد دیگر بسپارند یا کارمندانی را استخدام کنند، اما این رویکرد به معنای وقت و هزینه بیشتر برای مدیریت کار است، که بعضی افراد ندارند. راه حل درست پیدا کردن یک هم بنیانگذار با مهارت های مکمل است. هم بنیانگذار

دو رییس همیشه از یک رییس یا مدیر در استارتاپ بهتر هستند. هر دو نیاز دارند تا اشتیاق، فرصت و ریسک طولانی مدت را به اشتراک بگذارند، نه اینکه فقط برای بردن یا باختن یا پول درآوردن کار کنند. سرمایه گذاران نگران این هستند که کارآفرینی به تنهایی بدون داشتن هم بنیانگذار و پشتیبانی سبب شکست آن ها شود و چالش مهم این است که چگونه آن هم بنیان گذار مناسب را پیدا کنند. هم بنیانگذار

از شخص دیگری انتظار نداشته باشید که هم بنیانگذار شما را پیدا کند ، زیرا خیلی شبیه به پیدا کردن یک شریک زندگی برای طولانی مدت است. در ادامه چند مرحله برای پیدا کردن یک هم بنیان گذار مناسب را برای شما آورده ایم:

 

معیار های انتخاب و پیدا کردن همبنیانگذار

 

۱- برای هم بنیان گذار خود “توضیحات شغلی” بنویسید.

بهترین دوست، همسر یا یک عضو خانواده شما کمترین شانس را برای انتخاب شدن دارند است ، بنابراین از آن ها شروع نکنید. نگاهی دقیق به نقاط قوت و ضعف در کسب و کار خود داشته باشید و به یاد داشته باشید که مهارت ها و تجارب هم بنیان گذار شما باید به بهترین وجه تکمیل کننده شما باشد

۲- برای پیدا کردن هم بنیانگذار شبکه ارتباطی ایجاد کنید.

در حقیقت ، بسیاری از مکان های مشابه مانند کنفرانس ها، انجمن های کارآفرینی و سازمان های تجاری محلی مناسب برای پیدا کردن هم بنیان گذار و سرمایه گذار هستند. به صورت آنلاین ، به گروههای کارآفرین در LinkedIn و Facebook بپیوندید و با افرادی که معیارهای شما را رعایت می کنند، تعامل داشته و ارتباط برقرار کنید.

۳- برای پیداکردن هم بنیان گذار به سایت های مربوطه بپیوندید.

از پیوستن و اکتشاف سایت هایی مانند StartupWeekend ، StartupAgents و CoFoundersLab نترسید. همچنین بحث در مورد ارزش وبلاگ های تجاری که توسط کارآفرینان ساخته می شوند، شروع کنید تا علایق خود را اعلام کنید. هم بنیانگذار

۴- در فعالیت های کارآفرینان دانشگاه شرکت کنید.

اساتید دانشگاه و رهبران دانشجویی همیشه دسته ای از کارآفرینان را می شناسند که فقط منتظر یافتن یک هم بنیانگذار مناسب برای منافع، مهارت ها و ایده های کارآفرینی خود برای تغییر جهان هستند. هم بنیانگذار

۵- به دنبال هم بنیان گذاری متفاوت با خود باشید.

در اقتصاد جهانی امروز، هم بنیانگذار ایده آل شما در نیم دیگری از جهان باشد، از یک جغرافیای متفاوت و فرهنگ تجارت دیگری. زیرساخت های استارتاپ با افراد باهوش از همه فرهنگ ها پر شده است، که بسیاری از آنها ممکن است آماده و قادر به ایجاد انرژی و خلاقیت جدید برای شروع کار شما باشند هم بنیانگذار

۶- با همکاران خود در کارهای قبلی ارتباط داشته باشید.

اگر از فعالیت و قابلیت های شخصی در کار قبلی خود تحت تأثیر قرار گرفته اید، اکنون زمان برقراری ارتباط مجدد با او است تا بررسی کنید که آیا علاقه ای به همکاری با شما دارد یا خیر. هم بنیانگذار

۷- جابجایی به یک جغرافیای مناسب تر. هم بنیانگذار

یافتن یک مؤسس با تکنولوژی بالا در وسط کانزاس ممکن است نیازکند یک جستجوی طولانی باشد. دلیلی وجود دارد که بوستون قطبی برای راه اندازی های پیشرفته با تکنولوژی بالا هستند. این مناطق ممکن است نه تنها هم بنیانگذار شما بلکه همچنین اکوسیستم قوی ای باشد تا سرمایه گذاران، برنامه نویسان و مشتریان مورد نیاز استارت آپ خود را پیدا کنید.

۸– منافع مشترک نامزد را در خارج از کار کاوش کنید.

قبل از اعطای نیمی یا بخشی از شرکت خود به یک یا چند هم بنیانگذار، برخی از سرگرمی ها یا ورزش های رایج را پیدا کنید تا با او در خارج از محیط کار نیز آشنا شوید. مشارکت تجاری رابطه ای طولانی مدت است، بنابراین قبل از بسته شدن معامله وقت خود را برای آشنایی بیشتر تنظیم کنید. هم بنیانگذار

۹- در ابتدای کار مذاکره کنید درباره اینکه رئیس چه کسی است.

مهم نیست که شما با هم بنیانگذار خود تا چه حدی برابر باشید، فقط یک شخص در پست بالاتر وجود دارد که بتواند در مورد مسائل سخت تصمیم نهایی را بگیرد به یاد داشته باشید که فقط یک مدیر ارشد اجرایی (مدیر عامل) وجود دارد.

برای موفقیت در استارتاپ، پیدا کردن یک هم بنیانگذار مناسب یکی از مهمترین کارهایی است که یک کارآفرین جدید باید انجام دهد. در استارتاپ آنقدر چالش های زیادی وجود دارد که هیچ کس نباید بدون یک هم بنیان گذار سعی کند که آن را به تنهایی شروع کند. وقتی کسی را پیدا کردید که درست کار کند، لازم به گفتن نیست که شما در کار بعدی هم با هم همکاری خواهید کرد. تیم های عالی پایدار هستند و موفقیت به همراه خود موفقیت های بیشتری را می آورد. هم بنیانگذار

اگر چه چندین علت وجود دارد که شروع کردن یک کار به تنهایی جذاب تر به نظر برسد – مانند تملک بیشتر بر روی شرکت و کنترل کامل در تصمیم گیری – اما موارد بسیار زیادی وجود دارد که نشان می دهد که پیدا کردن یک هم بنیانگذار بهتر است. هم بنیانگذار

 

پیدا کردن هم بنیانگذار استارتاپ شرکت آکام آتا

دلیل داشتن هم بنیانگذار

۱- شروع یک کار سخت است. واقعا سخت.

هنگامی که ایده شروع جدید خود را دارید، طبیعی است که هیجان زده شوید ولی وقتی که شروع به اجرای ایده فانتزی خود می کنید، به این نکته پی می برید که کارهای زیادی دارید که باید انجام شود. و انجام دادن این کارها به تنهایی بسیار سخت است.

۲- استرس را با هم بنیان گذار خود تقسیم می کنید.

به دلیل کار عظیمی که برای راه اندازی یک شرکت جدید لازم است، کوه های استرس به سمت شما سرازیز می شوند. و شما نباید آن آن را با خود به خانه ببرید و همچنین نمی توانید آن را با کارمندان خود به اشتراک بگذارید زیرا آنها دوستان شما نیستند.

پس به عنوان یک کارآفرین شما نباید هرگز احساس تنهایی کنید، بنابراین خود را در شرایطی قرار دهید تا استرس را با کسی که هر روز با او کار می کنید، به اشتراک بگذارید.یعنی هم بنیانگذار یا هم بنیان گذار ها و شریک های تجاری خود.

۳- هیچ کس تجارت شما را مانند شما درک نخواهد کرد.

اگر پیش از این شرکتی را راه اندازی نکرده اید، می توانم به شما اطمینان دهم که جزئیات و پیچیدگی های این کار بسیار سخت و گیج کننده است و تنها شخصی که می تواند شما را درک کند هم بنیانگذار ها هستند.

۴- حل مسئله نمی تواند یک طرفه باشد.

مسئله این است که شما به چشم انداز شخص دیگری که تجارت شما را مانند شما درک کند، نیاز دارید و آن شخص فقط می تواند هم بنیانگذار شما باشد. دیدگاه های مخالف و متفاوت به همان اندازه مهم است. استخدام یک هم بنیانگذار که فکر او دقیقا مانند شما باشد فرقی با نداشتن یک هم بنیان گذار ندارد.

۵- مشاوران فقط مشاور هستند ، نه شریک.

مشکل این است که شما نمی توانید به مشاور خود ساعت ۱۱.۳۵ شب وقتی که برای حل یک مشکل به کمک نیاز دارید زنگ بزنید – حتی اگر به شما گفته باشد که می توانید این کار را بکنید.

۶- هزینه های اولیه را تقسیم می کنید.

شروع یک تجارت می تواند بسیارگران باشد. و جمع آوری زود هنگام و بدون محصول یا نمونه اولیه واقعاً دشوار است. فرصتی برای همکاری با یک هم بنیانگذار به شما این امکان را می دهد که  هزینه های اولیه دریافت یک محصول در حال کار یا نمونه اولیه را با او تقسیم کنید، که به نوبه خود به شما این امکان را می دهد تا سرمایه گذاری بهتری داشته باشید.

پیدا کردن هم بنیانگذار شریک تجاری شرکت آکام آتا

درصد مشارکت با هم بنیان گذار

اولین سوالی که معمولاً در این موارد پیش می آید این است که چه درصدی از شرکت حق آن شخص است؟ با دادن حقوق به هم بنیانگذار، شما نمی توانید همکاری مورد نظرتان را بدست آورید. جواب پیش فرض، این است که برای حفظ صلح در رابطه، تقسیم همه چیز به طور مساوی باشد، اما این یک موضوع مشخص است که شرکت به یک رهبر نیاز دارند. همچنین بعضی شرکا در برابر مشکلات زود تسلیم می شوند ولی انتظار دارند که شما به آن ها سهمی مساوی از سود خود که مدت ها بعد با تلاش خود کسب کرده اید بدهید. بنابراین تقسیم سهام داینامیک و نه ثابت و استاتیک پیشنهاد می شود. با تقسیم سهام داینامیک مطمئن تر می شوید که هم بنیانگذارتان شما را تنها نمی گذارد.

فقط به این دلیل که ایده اولیه برای شما بوده به این معنی نیست که شما “مستحق”  ۹۰٪ درصد از سهام شرکت باشید. ارزش در یک استارتاپ، همه چیز مربوط به نتایج ملموس است، بنابراین هیچ ارزش سهامی فقط در ایده وجود ندارد. بنابراین، بحث واقعی باید با این آغاز شود که چه کسی کار را انجام می دهد ، تأمین اعتبار و نتایج را ارائه می دهد. بر اساس این متغیرهای کلیدی، هر بنیانگذار باید حق خود را از سهام دریافت کند.

۱- در استارت آپ قبلی خود نقش اساسی داشته است؟ پیدا کردن هم بنیانگذار

ایجاد یک تجارت جدید و نوپا با نقش اجرایی در یک شرکت بالغ و سرپا کاملاً متفاوت است، بنابراین افراد دارای این پیش زمینه ها اغلب یک استعداد هستند.

۲- تجربه در حوزه تجارت شما داشته باشد. پیدا کردن هم بنیانگذار

دانش کتاب درسی و مدارک دانشگاهی در اینجا حساب نمی شوند البته گاها حساب می شود اگر در تخصص استارت آپ باشد. عوامل ارزشمندی شامل وسعت و عمق محصول مرتبط شما، روابط با رهبران فکر، فروشندگان اصلی و مشتریان بالقوه دانش است.

۳- ارتباط موثر، پیدا کردن هم بنیانگذار

شما باید یک هم بنیانگذاری پیدا کنید که بتوانید با او صحبت کنید، حتی اگر با او موافق نباشید. شما نباید مشغول درگیری ها و نارضایتی های شدید شوید. هر دو شما باید در بیان نظرات خود احساس راحتی کنید. شما هر دو باید احساس کنید در یک رابطه باز و محترمانه هستید. تنها در این صورت است که مشارکت شما و مشاغلی که ایجاد می کنید شکوفا خواهد شد. هم بنیانگذار

۴- شخصی درست کار را پیدا کنید، هم بنیانگذار

مشاهده کنید که هم  بنیانگذار شما با افراد دیگر چگونه رفتار می کند. اگر هم بنیان ذار شما مایل است افراد دیگر را گول بزند و به آنها دروغ بگوید یا با آنها با بی احترامی رفتار کنید ، پس ممکن است او همین کار را با شما نیز انجام دهد. علاوه بر این ، رفتار نادرست از طرف هم بنیانگذار شما ممکن است اعتبار کسب و کار شما را لکه دار کند. در دنیای تجارت ، اعتبار و صداقت شما به مراتب بیشتر از چک هایی که شما قادر به نوشتن هستید ارزش دارد. اگر شما و هم بنیانگذار خود قصد ایجاد یک تجارت موفق را دارید، باید به این موضوع توجه داشته باشید.

۵- هم بنیانگذار شما مکمل شما خواهد بود یا است.

در بیشتر موارد، کارآفرینی انفرادی کار سختی است و نیاز به کمک افراد ماهر دارد که می توانند عملیات مختلف استارتاپ را مدیریت کنند. به عنوان مثال ، یک نفر می تواند در مدیریت خوب باش، در حالی که فرد دیگر می تواند در توسعه محصول خوب باشد. به همین ترتیب، یکی از بنیانگذاران می تواند در بازاریابی خوب باشد، در حالی که هم بنیانگذار می تواند در برنامه نویسی خوب باشد. اینها مهارت های مکمل هستند و برای موفقیت و تولید یک محصول ضروری است. هم بنیانگذار

در کل می توان گفت که استارتاپ یک سرمایه گذاری بلند مدت است و شما به کسی احتیاج دارید که با تمام چالش هایی که پیش روی شما است ، با شما همراه باشد.

به همین علت، شما به فردی نیاز دارید که به شما اعتماد کند. هم بنیانگذار کسی است که اعتماد و پشتیبانی شما را در طول کارآفرینی تقویت می کند. اعتماد ، همانطور که استفان کاوی یک بار گفت ، “چسب زندگی است. مهمترین ماده مؤثر در ارتباط موثر است. این اصل اساسی است که همه روابط را حفظ می کند. ”

دلیل مهم دیگری که به یک هم بنیانگذار احتیاج دارید این است که در انجام کارهایی که نمی توانید انجام دهید به شما کمک کند. به عنوان مثال ، اگر شما یک فرد فنی هستید، به فردی که دارای هوش در تجارت است، نیاز دارید تا بتواند در یافتن سرمایه گذار، بازاریابی ایده کسب و کار و استخدام افراد به شما کمک کند.

هم بنیانگذار،

هم بنیانگذار

 

هم بنیانگذار

Rate our post