مشاور برند | مشاوره برند

تیم مشاوران ارشد متخصص و با تجربه - مشاور برند

  • متخصصین دارای مدرک دکترای تخصصی (PhD) از اعضای هیئت علمی، اساتید و مدرسان دانشگاه
  • متخصصین دارای مدرک کارشناسی ارشد (MsC) با حداقل ۱۰ سال تجارب کارشناسی و مدیریتی

مشاوره برندسازی و برندینگ

  • مشاور برند (خدمات مشاوره برندسازی و برندینگ) صنعتی در استان تهران و گیلان – لطفا جهت ارتباط مستقیم با مدیرعامل، از کارشناسان شرکت درخواست تعیین وقت ملاقات نمایید.
  • کارشناس پشتیبانی شرکت: شماره تماس و تماس از طریق واتساپ ۰۹۰۲۲۷۷۷۰۰۷

فرم درخواست مشاوره حرفه ای

بعد از تکمیل روند همکاران ما در سریعترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

[quform id=”4″ name=”فرم درخواست مشاوره”]

خلق برند کار ماست

برندینگ با یکی از بهترین تیم های حرفه ای بین الملل خاورمیانه، برندسازی و دفترچه برند

امروزه یکی از صنعت‌های شغلی که بیشتر از صنایع دیگر به چشم می‌آید، صنعت مشاوره است که خود این صنعت به شاخه‌های متفاوتی تقسیم می‌شود، مشاوره برند یکی از انواع مشاوره محسوب می‌شود که توانسته است بازار خوبی را پیدا کند. وظیفه‌ای که یک مشاور برند باید انجام دهد را می‌توان تهیه‌ی گزارش مختص به یک موضوع، تحلیل رخدادهای بازار، یافتن شیوه‌هایی برای فروش بیشتر و موارد دیگری که در به اوج رسیدن یک شرکت تاثیر می‌گذارد؛ از همین جهت هر شرکت باید یک مشاور برند داشته باشد تا بتواند به اهداف خود برسد. یک مشاور برند در بیشتر مواقع برای موفقیت در کار خودش با مشاوران مدیران و آژانس‌های تبلیغاتی تعامل اطلاعات انجام می‌دهد و ممکن از بخشی از کار را با نظارت خود به آن شرکت ها واگذار نماید. همچنین یک مشاور برند باید با اعضای شرکت که در تصمیم‌گیری‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند، رابطه‌ی نزدیک و اصولی داشته باشد.

lah,vi fvknshcd lah,v fvkn برندسازی مشاور برند مشاوره برند سازی شرکت مشاور آکام آتا

مشاوره برندسازی و خلق برند (مشاور برندینگ)

 

مشاوره برندسازی چه مزایایی دارد و چه تاثیری روی کسب و کار می گذارد؟

مشاوره برندسازی به صاحبان کسب و کار این توانایی را می دهد که کسب و کار خود را بهتر و بیشتر به مردم معرفی کنند. به طور کلی زمانی می توان گفت که یک کسب و کار به موفقیت رسیده است که به خوبی مردم آن را بشناسند. به زبان ساده آنچه مردم درباره شما می گویند برند شماست و آنچه شما در مورد خود می گویید تبلیغ. به همین دلیل برندسازی و شناسایی برند به مردم مهمترین گام در رونق کسب و کار به شمار می رود. زمانی که ما از برند یک شغل و یا کسب و کار صحبت می کنیم منظور نشان، علامت و یا اسمی است که کسب و کار به واسطه آن شناخته می شود. بنابراین برند و برندسازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما توصیه می کنیم که صاحبان مشاغل به تنهایی نسبت به برندسازی خود اقدام نکنند و حتما از مشاوره برندسازی بهره مند شوند چرا که برندسازی دانش به خصوصی نیاز داشته و یک اشتباه در آن می تواند کسب و کاری را از بین ببرد. اما مشاوره برندسازی چه تاثیری روی کسب و کار دارد؟ مزایای استفاده از مشاوره به جهت تبدیل نام یک کسب و کار به برند چیست؟ مشاور برند

 

مشاوره برندسازی خلق برند برندینگ مشاور برند شرکت آکام آتا مدیریت برند

مشاوره برندسازی خلق برند یا برندینگ – شرکت آکام آتا

مشاوره برندسازی خلق برند

مشاوره برندسازی و تاثیر آن روی فروش محصولات یک شرکت

همانطور که گفته شد، برند باعث می شود که مردم محصولات یک شرکت را با یک نام تجاری، هویت بصری، داستان، شخصیت، خاطره و تجربه شخصی، و … مشخص بشناسند. به طور کلی زمانی مردم اقدام به خرید محصولات یک شرکت می کنند که نام آن شرکت و محصولات آن را بشناسند که این کار تنها از طریق برندسازی امکان پذیر است. در واقع مشاوره برندسازی باعث می شود که نام یک کسب و کار به برندی معتبر تبدیل شود و در مدت زمان طولانی تری این برند توسط مردم شناخته تر شود. هر چه یک برند در زمان طولانی تری توسط مردم شناخته تر شده باشد، میزان اعتماد مردم به آن برند بیشتر شده و در نتیجه فروش آن کسب و کار به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

 

مشاور برند و مشاوره برندسازی

مشاور برند و مشاوره برندسازی – همکاری پروژه ای و یا ساعتی با یک مشاور برند یا مشاوران برندسازی با تجربه – مشاور برند  – مشاور برند  – مشاور برند – مشاوره برند – مشاور برند – مشاور برند – مشاوره برند

برند هر آنچه است که مشتریان شما در مورد شما فکر می کنند. یعنی برداشت و تجربه مشتری از شما که شامل دیده ها، شنیده ها، تجربه شخصی، حس بویایی، حس شنوایی، بینایی و می توان گفت تمام حواس شما در نهایت برداشت شما و تجربه شما از برند است. آنچه مشتریان در مورد شما می گویند نه آنچه شما در مورد خود می گویید.

مشاوران برندسازی تجارب سالها تجارب مدیریتی و تجربه تخصص و تحصیلات مرتبط دارند.

شاوره برندسازی و مشاوره برندینگ مشاور برند

استفاده از مشاوره برندسازی چه مزایایی دارد؟

به طور کلی در هر کسب و کاری تعداد مشتری ها و نحوه رسیدن به آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مشاوره برندسازی به صاحبان مشاغل این امکان را می دهد که کسب و کار خود را به یک برند معتبر تبدیل کنند. به این ترتیب با استفاده از این مشاوره افراد می توانند با صرف زمان و انرژی کمتر مشتریان خود را افزایش دهند. از دیگر مزایای برند شدن می توان به اعتماد بیشتر مردم به کسب و کار افراد اشاره کرد. هرچه مردم یک کسب و کار را بیشتر بشناسند، بیشتر به آن اعتماد می کنند و محصولات مورد نیاز خود را از آن خریداری می کنند. استفاده از مشاوره برندسازی به افراد این امکان را می دهد که میان محصول خود و سایر محصولات مشابه در بازار تفاوت ایجاد کرده و محصول خود را برتر نشان دهند.

 

مشاوره برندسازی و برندینگ و مشاور برند مدیریت شرکت آکام آتا

برندینگ و مشاور برند – شرکت آکام آتا

 

برندسازی (خلق برند) یا برندنیگ

برندینگ Branding یک کلمه انگلیسی است بهتر است از واژه خلق برند (برندسازی) استفاده نماییم.

مشاور برند کیست؟

امروزه یکی از صنعت‌های شغلی که بیشتر از صنایع دیگر به چشم می‌آید، صنعت مشاوره است که خود این صنعت به شاخه‌های متفاوتی تقسیم می‌شود، مشاوره برند یکی از انواع مشاوره محسوب می‌شود که توانسته است بازار خوبی را پیدا کند.

وظیفه‌ای که یک مشاور برند باید انجام دهد را می‌توان تهیه‌ی گزارش مختص به یک موضوع، تحلیل رخدادهای بازار، یافتن شیوه‌هایی برای فروش بیشتر و موارد دیگری که در به اوج رسیدن یک شرکت تاثیر می‌گذارد؛ از همین جهت هر شرکت باید یک مشاور برند داشته باشد تا بتواند به اهداف خود برسد.

یک مشاور برند در بیشتر مواقع برای موفقیت در کار خودش با مشاوران مدیران و آژانس‌های تبلیغی تعامل اطلاعات انجام می‌دهد، همچنین یک مشاور برند باید با اعضای شرکت که در تصمیم‌گیری‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند، رابطه‌ی نزدیک و اصولی داشته باشد.

اما سوال اصلی این است که مشاور برند کیست؟ مشاوره برند توسط یک فرد که آن را مشاور برند می‌خوانند، انجام می‌شود؛ مشاور برند را می‌توان یک فرد در نظر گرفت که به افراد دیگر درباره‌ی برخی از مسائل توضیحاتی می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کنند تا یک درک بهتر درباره‌ی یک موضوع پیدا کنند. این افراد با استفاده از نتایجی که در دست دارند و همچنین تجربه کاریشان، تلاش می‌کنند تا به مشتری خود یک برند که در بسیاری از زمینه‌ها موفق عمل کرده است را معرفی کند.

ازآنجایی‌که مشاور برند علم و دانش بازاریابی، تحلیل و طراحی برند رادارند، می‌توانند به شرکت‌های مختلف راهکارهای لازم در جهت فروش هرچه بیشتر محصول خود را بدهند و با سودی که ازاین‌جهت به دست می‌آورند، به اهداف خود دست یابند؛ یک مشاور خوب زمانی به موفقیت می‌رسد که آمار مورد نیاز خود را از طریق روش‌هایی مانند بررسی وب‌سایت‌های مختلف، بررسی بازار محصول، خدمات مختلف شرکت‌های دیگر به دست آورد.

نکته‌ای که راجع به مشاور برند وجود دارد این است که یک مشاور برند حقوقی از سوی شرکت دریافت نمی‌کند، از همین جهت مدیر یک شرکت نمی‌تواند او را محدود و مجبور به پذیرش قوانین کند، همچنین ممکن است یک مشاور برند اطلاعات و دانش خود را برای یک یا چند شرکت دیگر نیز استفاده کند، مگر آنکه در قراردادی که بین شرکت و فرد بسته می‌شود، این موضوع قید شود که فرد نمی‌تواند با شرکت‌های دیگر که به‌نوعی رقیب به‌حساب می‌آیند، همکاری داشته باشند.

ممکن است برایتان سوالی تحت عنوان، مدارک مورد نیاز برای فعالیت به‌عنوان یک مشاور برند چیست، پیش آید؟ باید گفت شما علاوه بر مدرک در زمینه‌هایی چون بازاریابی و برندینگ به تجربه‌ی بالا نیز نیاز دارید و باید گفت بسیاری از شرکت‌ها برای استخدام یک مشاور برند، سخت‌گیری بیشتری بر موضوع سابقه‌دارند.

 

lah,vi fvknshcd lah,v fvkn برندسازی مشاور برند مشاوره برند سازی شرکت مشاور آکام آتا

مشاور برند و برندینگ – شرکت آکام آتا

نقش مشاور برند در یک شرکت چیست؟


کسب اطلاعات از اهداف یک شرکت:

یک مشاور برند پس‌ازآنکه با یک شرکت شروع به همکاری کرد باید با حضور در جلسات و گفت‌وگو با اعضایی از شرکت که در بازاریابی و برندینگ نقش مهمی دارند، حضور داشته باشد؛ یک مشاور برند باید از موضوعاتی چون اهداف کوتاه و بلندمدت شرکت، فروش‌های شرکت، نقاط ضعف و قدرت برند، ارزش آن و بازاری که مختص به کالاست و بهتر است بگوییم هر چیزی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم بر مشاوره برند تاثیر می‌گذارد آگاه باشد تا بتواند به بهترین نحو عمل کند.


بررسی نقاط ضعف و قدرت شرکت:

یک شرکت برای استخدام یک مشاور برند که از مهارت بالایی برخوردار است دلایلی دارد؛ برای مثال فرد مشاور باید بتواند ارزش برند شرکتی که در آن استخدام‌شده است را بالا ببرد و برای اینکه بتواند این کار را به بهترین حالت انجام دهند باید نقاط ضعف و قدرت برند را بداند تا بتواند موانع را از سر راه بردارد یا بر روی عوامل پیشرفت کار کند تا نتیجه‌ی مطلوبی را به دست آورد.

همچنین مشاور برند باید تشخیص دهد که مشکل کار در چیست، چراکه بخش‌های مختلفی در جهت پیشرفت یک برند تاثیر دارد، برای مثال می‌توان به بخش کسب‌وکار (فروش)، انگیزه کارکنان در جهت انجام امور، بازاریابی و بخش‌های دیگر اشاره داشت و مشاور برند باید تک‌تک این بخش‌ها را مورد بررسی قرار دهد و اگر در هر کدام از بخش‌ها شک کرد، می‌تواند در جهت برطرف کردن مشکل خرکاری را که مناسب می‌داند، انجام دهد.


درک نگرش مشتری
:
بدون شک برای هر شرکت مهم‌ترین بخش برای موفقیت، مشتری به‌حساب می‌آید و یک مشاور برند ماهر و کاربلد باید بر روی نگرش و نظر مشتریان مطالعاتی انجام دهد و نظر آن‌ها نسبت به محصول شرکت را متوجه شود و اگر با نگرشی منفی در این جهت روبه‌رو شدد باید آن را به شرکت انتقال دهد تا در جهت رفع آن تصمیماتی گرفته شود.

مشاور بروند باید از مشتری خود سوال های گوناگونی بپرسد تا متوجه شود که آیا برند شرکت موردنظرش عیبی دارد یا نه و اگر افراد محصولی مشابه با یک برند دیگر را ترجیح می‌دهند دلیل این ارجحیت چیست و موارد این‌چنینی دیگر باید مورد بررسی قرار گیرد.


برنامه‌ریزی در جهت بازاریابی
:
پس‌ازآنکه مشاور برند توانست اطلاعات لازم در جهت موفقیت برند را تشخیص دهد، نوبت به یک برنامه‌ریزی مناسب در جهت ارائه محصول می‌رسد تا بتواند با این بازاریابی، محصولات خود را در دید دیگران قرار دهد و به همین صورت باعث شود تا فروش برند شرکت بیشتر شود.

تحقیق درباره‌ی برندهای دیگر: از دیگر کارهایی که می‌توان برای مشاور برند در نظر گرفت، تحقیق درباره‌ی دیگر برندهای مشابه است و این تحقیق می‌تواند به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم انجام شود و نتیجه را مورد بررسی قرارداد، دلایل موفقیت را باید به کار برد و از انجام دادن عوامل شکست خودداری کرد.


بهبود کیفیت
: مشاور برند
باید همیشه به دنبال روش و ترفندهایی باشد که با استفاده از آن‌ها بتواند خدمات برند خود را بهبود بخشد؛ توجه داشته باشید برند شما باید به‌گونه‌ای باشد که کیفیت آن پس از فروش نیز تایید شود.

 

طرز فکر مشاوران برند

از نظر یک مشاور برند، برند همانند یک سیستم زنده می‌ماند که در موفقیت اقتصادی آن شرکت نقش اساسی دارد، بنابراین مشاور برند باید استراتژی و مدیریت مناسبی در این جهت برای برند در نظر بگیرد و برای این کار باید با مشورت با مدیران شرکت انجام شود. اگر این شرایط به‌صورت اصولی رعایت شود، می‌توان برند خود را همانند دیگر برندها به موفقیت رساند.

مشاوره برندسازی نامناسب چه عواقبی را در پی دارد؟

همانطور که گفته شد برندسازی نامناسب باعث می شود که یک حرفه و یا کسب و کار به مرز نابودی کشانده شود. به طور کلی یک مشاوره برندسازی نامناسب انتظاراتی که صاحب یک شرکت دارد را برآورده نمیسازد. یک مشاوره نامناسب در زمینه برندینگ و برندسازی نقاط ضعف کسب و کار را نمایان نمی کند و نمی تواند راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات به وجود آمده ارائه دهد. این مشاوره ها عموما توسط افرادی ارائه می شوند که اطلاعات کافی در زمینه برندینگ ندارند. چنین افرادی تنها از روی تجربه اطلاعات کسب کرده اند و اطلاعات آکادمیک و نحوه حل مسئله را نمی دانند. به این ترتیب می توان گفت استفاده از مشاوره نامناسب برای برندسازی علاوه بر آنکه اعتبار یک شرکت را از بین میبرد، سرمایه آن را نیز به هدر می دهد. پس در هنگام انتخاب مشاور باید دقت بسیار زیادی به خرج داد.

 

مشاوره برندسازی خلق برند برندینگ مشاور برند شرکت آکام آتا مدیریت برند

مشاور برندینگ و خلق برند – شرکت آکام آتا

 

یک مشاور برند با چه کسانی همکاری می‌کند؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد یک مشاور برند می‌تواند با آژانس‌های تبلیغاتی و این دسته از شرکت‌ها همکاری داشته باشد اما اگر مشاور کمی زرنگ باشد می‌تواند به‌شخصه جوانب گوناگون در زمینه‌ی بازاریابی و برندینگ را بررسی کند، برای مثال می‌تواند بر موضوعاتی چون قیمت‌گذاری محصولات، بودجه موردنیاز ماهانه و سالانه و فصلی، بسته‌بندی و موارد دیگر توجه داشته باشد و همچنین باهوش تجاری به تبلیغ و فروش محصول بپردازد.

 

مزایای مشاوره برندسازی چیست؟

در هر کسب‌وکاری، مشتری مهم‌ترین نقش را دارد و از دلایل موفقیت در آن کسب‌وکار به‌حساب می‌آید. مشاور برند به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند تا با کمک آن‌ها بتوانند برند خود را اعتبار ببخشند و این به نفع یک شرکت به‌حساب می‌آید چراکه با صرف وقت و انرژی نسبتا کمتری می‌توانند به هدف خود که جذب مشتری است بپردازند.

همچنین اگر یک شرکت بتواند با تلاش‌های مشاور برند، برند خود را اعتبار ببخشد، باعث جلب اعتماد مردم می‌شود و هرچه میزان این اعتماد بیشتر باشد مشتریان بیشتری را نیز جذب می‌کند و آن‌ها به خرید محصولات شرکت مورد نظر می‌پردازند، همچنین باید گفت استفاده از یک مشاور برند که کاربلد و ماهر باشد، سبب می‌شود بین برند شرکت شما و دیگر رقبا اختلاف ایجاد شود که این اختلاف در میزان فروش محصول برند شما تاثیر خواهد گذاشت.

اگر مشاوره برندسازی با شکست روبه‌رو شود، چه عواقبی دارد؟

تا به اینجا به این نتیجه رسیدیم که یک برندسازی مناسب و استخدام یک مشاور برند کاربلد، می‌تواند در موفقیت شرکت موردنظر شما تاثیر بسزایی داشته باشد، اما آیا همیشه مشاوره برندسازی با موفقیت همراه خواهد بود؟ بی‌شک جواب منفی است و هر کاری همان‌قدر که احتمال موفقیت دارد، احتمال شکست نیز دارد و اگر شما در مشاوره برندسازی برند خود با شکست روبه‌رو شوید، ممکن است کسب‌وکارتان را به‌کل از دست بدهید و آن را تا مرز نابودی بکشانید.

به‌کارگیری یک مشاور برند که توانایی بالایی در این کار ندارد، باعث می‌شود نقاط ضعف برند شما به‌مرور نمایان شود و مشتری‌های خود را از دست دهید، این موضوع بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که یک شرکت از یک مشاور نه‌چندان ماهر استفاده می‌کند و این فرد به دلیل آنکه از تجربه‌ی کمی برخوردار است، نمی‌تواند راهکارهای مناسبی را ارائه دهد؛ بنابراین در انتخاب یک مشاور برند دقت کنید، زیرا اگر انتخاب درستی در این موضوع انجام ندهید، اعتبار و سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهید.

 

و تبلیغات مشاور برند مشاوره برندسازی مشاور برندینگ

مشاور برندینگ – مشاور برند

 

نوع قرارداد مشاور برند

 

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، قرارداد مشاور برند در لیست حقوقی شرکت‌ها قرار نمی‌گیرد، اما پرداختی حقوق آن‌ها عموما به‌صورت ماهانه انجام می‌شود و این پرداخت با توجه به گزاره‌هایی که مورد تایید مدیر است انجام می‌شود.

امروزه شاهد مراکز بسیاری هستیم که دوره‌هایی را در رابطه با برندسازی و بازاریابی انجام می‌دهند و اگر شما به این حرفه علاقه دارید و فکر می‌کنید می‌توانید از پس سختی‌هایی که پیش رویتان قرار دارد برآیید، می‌توانید با شرکت در این کلاس‌ها اطلاعات و همچنین مدرک مورد نیاز را کسب کنید و سپس به کسب تجربه بپردازید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر دریافت خدمات مشاوره مدیریت کسب و کار، مشاوره بازاریابی، مذاکرات و مکاتبات تجاری بین الملل در تهران و استان گیلان می توانید با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)