شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران

بازاریابی بین المللی پورسانتی نداریم

فقط نقد و پیش پرداخت

شرکت بازاریابی بین الملل ما کار پورسانتی، پرداخت بعد از صادرات و پرداخت بعد از فروش انجام نمی دهد. اگر می خواهید درآمد دلاری و صادرات و توسعه بین المللی کسب و کار داشته باشید، باید پس از توافق مبلغ حق الزحمه را نقد پیش پرداخت کنید. شروع کار با پرداخت حق مشاوره می باشد.

ابتدا باید مشاور بازاریابی بین الملل وقت بگذارد تا به داستان کسب و کار شما گوش کند، شرایط شما، محصول یا خدمات، بروشور، وبسایت، شبکه های اجتماعی شما را بررسی اولیه نموده و مکتوب کند.

همین حالا وقت مشاوره بازاریابی بین الملل خود را از طریق تکمیل و پرداخت حق مشاوره با فرم زیر اقدام نمایید.

فرم درخواست مشاوره حرفه ای

بعد از تکمیل فرم و پرداخت حق مشاوره، همکاران ما طی مدت کمتر از ۱۲ ساعت زمان با شما تماس خواهند گرفت.

شرکت بازاریابی بین المللی آکام آتا

شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران با توجه به رشد روزافزون تجارت جهانی و فرصت‌های زیادی که در بازارهای جهانی وجود دارد، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. این شرکت‌ها با تخصص‌های خود و تجربیات بین‌المللی، به کسب‌وکارهای ایرانی کمک می‌کنند تا به بازارهای بین‌المللی وارد شوند و در آن‌ها موفقیت‌آمیز عمل کنند.

شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران با ارائه خدمات مختلفی از جمله تحقیقات بازار، برندینگ، استراتژی بازاریابی، تبلیغات دیجیتال، بهینه‌سازی وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی، به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا هدف‌های خود را در بازارهای بین‌المللی به‌طور موثر و با سودآوری بیشتری تحقق بخشند.

در این راستا، شرکت‌های بازاریابی بین‌المللی با داشتن تیم‌های متخصص و تجربی، به تحلیل بازارهای مختلف، رقبا، و نیازهای مشتریان می‌پردازند. از طریق استفاده از راهکارهای نوآورانه و استراتژی‌های هوشمندانه، این شرکت‌ها سعی می‌کنند تا به بهترین نحو ممکن بازارهای هدف را هدایت کرده و در آن‌ها رشد و توسعه را ایجاد کنند.

استفاده از خدمات شرکت‌های بازاریابی بین‌المللی برای شرکت‌های ایرانی اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا این شرکت‌ها با داشتن شناخت عمیق از محیط‌های بین‌المللی و قوانین و مقررات این بازارها، کسب‌وکارها را از انجام اشتباهات غیرضروری و خطاهایی که می‌تواند به ضرر شدید آن‌ها منجر شود، محافظت می‌کنند.

در نهایت، امکان دستیابی به بازارهای جهانی و افزایش قابلیت رقابتی، باعث می‌شود تا شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران نقش حیاتی در توسعه کسب‌وکارها و ارتقاء تجارت کشور ایفا کنند.

شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران | مشاوره و اجرا

بازاریابی بین الملل چیست خدمات مشاور و مشاوره بازاریابی

شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران

مشاوره بازاریابی بین المللی

مشاور بازاریابی بین الملل - بازاریابی بین المللی شرکت آکام آتا مشاور مدیریت

مشاور بازاریابی – شرکت آکام آتا – مشاوره مدیریت

بازاریابی بین الملل چیست؟

بازاریابی بین الملل یا به زبان لاتین International Marketing، علم بهره گیری از اصول بازاریابی است. بازاریابی بین الملل، انجام فعالیت های مربوط به بازاریابی در بیشتر از یک کشور میباشد. البته در اکثر اوقات به بازاریابی بین الملل، بازاریابی جهانی یا به زبان لاتین Global Marketing هم گفته می شود، به این مفهوم است در بازاریابی بین الملل که تلفیق بازاریابی با خواسته های مشتری بین المللی برنامه ریزی میشود و بر اساس نیازهای مردم کشورهای گوناگون طراحی می شود.

 تعریف بازاریابی بین الملل و مشاوره بازاریابی بین الملل

روش های تخصیص منابع و هدف های شرکت، در جهت مارکتینگ در کشورهای خارج از مرز کشور شرکت تولید کننده کالا و خدمات را بازاریابی بین الملل می نامند. در عرصه تجارت بین الملل،  شرکت های مختلف ناگزیرند برای ماندن و بقا به جهانی شدن تجارت فکر کنند. با توجه به وسایل ارتباطی سریع، سرعت در حمل و نقل،  سادگی ورود و خروج سرمایه ها،  کالایی که در یک کشور بنا بر مزیت نسبی تولید می شود در کشورهای دیگر با موفقیت و اشتیاق مورد قبول واقع می شود.

مشاور بازاریابی بین الملل – رقابت بین المللی و توسعه کسب و کار ( لیست شرکت های بازاریابی بین الملل در ایران)

رقابت بین المللی به شدت در حال توسعه  و گسترش است و شرکت هایی که به هیچ وجه به فکر رقیب خارجی نبودند و فعالیت خود را محدود به تجارت داخلی می دانستند حالا کالاهای رقیب را در رقابت مستقیم با کالای خودشان مشاهده می کنند.

مشاوره بازاریابی بین الملل بر این باور است که جلوگیری از تجارت بین الملل در زمان طولانی هزینه زندگی داخلی را بالا میبرد و کسب و کار داخلی را بی کفایت می کند. آموزش صحیح و مشاوره اصولی  بازاریابی بین الملل به طور هدفمند برای شرکت ها و کسب و کارهای داخلی آنها را برای رقابت و ورود به بازارهای خارجی آماده می کند، و این موجب خواهد شد به اجبار کالاهای داخلی نیز با کیفیت تر از قبل تولید شوند.

با به وجود آمدن بازارهای جدید و توان عظیم بازارهای بین المللی، تمامی کشورهای پیشرفته و تعداد زیادی کشورهای در حال رشد سعی بر این دارند که شرکت های تولیدی و خدماتی را جهت ورود به بازارهای خارجی تشویق کنند. نقش پررنگ مشاورین بازاریابی بین الملل جهت مشاوره و کمک به شرکت های کوچک و متوسط در راه برنامه ریزی صادرات، به وضوح قابل مشاهده است زیرا که تاخیر ورود به بازارهای بین الملل ریسک بسته شدن این بازارها به روی شرکت را افزایش می دهد و این آغاز با مشاوره بازاریابی بین الملل تحقق می یابد. که نیاز شرکت ها را به مشاور بازاریابی بین الملل و مشاور مدیریت را نشان می دهد.

بازار بین المللی یا بازار داخلی ؟ لیست شرکت های بازاریابی بین الملل در ایران

از اساسی ترین چیزهایی که هر شرکتی باید در مورد ان تصمیم گیری کند، این مطلب هست که میخواهند در حوزه بازاریابی بین الملل فعالیت کنند یا ترجیح میدهند که فعالیت خود را به داخل کشور خودشان محدود کنند. اما خیلی اوقات شرکت ها به خاطر خیال راحتشان از بخش مهم بازار داخل که در دست خود دارند و اینکه نمیخواهند قوانین و مقررات بازارهای برون مرزی را فرا بگیرند، به فعالیت در سطح جهانی علاقه و تمایلی ندارند.

عواملی که شرکت را به سمت جهانی شدن و بازاریابی بین الملل سوق میدهند :

  • بالا رفتن میزان اقتصاد در سطح جهانی
  • میزان مقیاس بازارها در سطح بین المللی
  • بازارهای ناب و تازه برون مرزی
  • شانس های پر منفعتی که در بازارهای برون مرزی وجود دارند.

نحوه ورود به بازارهای بین المللی با لیست شرکت های بازاریابی بین الملل در ایران

همه شرکت ها با راههای زیر میتوانند در سطح جهانی فعالیت کنند:

۱-  از طریق صادرات کردن: راحتترین راه برای وارد شدن به حوزه بازاریابی بین الملل، صادرات است. در مدل صادراتی که غیرمستقیم است، کمپانی های بازرگانی از سمت تولیدکنندگان، فروختن و خریدن اجناس و خدمات را در بازار برون مرزی آسان تر می کنند و در مدل صادراتی که مستقیم میباشد، کمپانی خودش با یکی از طرق زیر کار فروختن کالاها و خدمات را انجام میدهد:

  • با تشکیل بخش صادرات داخلی به شکل یک بخش کاملا مجزا
  • از مسیر نمایندگی های بیرون از کشور که کار های توسعه ای انجام و عمل فروختن کالا و پخش را راحت می کنند.
  • از طریق نماینده های بخش فروش که به بیرون از کشور مسافرت می کنند.
  • از راه بخش کننده ها یا افرادی که فقط از سمت شرکت در بیرون از کشور کار می کنند .

۲- تاکتیک های اینترنتی: این روزها کمپانی ها برای نشان دادن کالاهایشان احتیاج به رفتن به نمایشگاه های خارج از کشور ندارند؛ آنها می توانند برای محصولات خودشان را از راه مجازی بطور مثال از طریق اینترنت و وبسایت شرکت خود و یا شرکت واسطه برای مشتری های بلقوه خارجی تیلیغات انجام دهند. مشتری از راه سایت خواهد توانست اطلاعات جامعی را درباره کالای مورد نیاز خود دریافت کند و از همین روش نیز کالا را خرید کند.

لازمه این کار تسلط به علم بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ و سایت چند زبانه با توجه به کشور های بازار هدف می باشد. بنابراین امروزه علم دیجیتال مارکتینگ و گسترش استفاده از اینترنت، استفاده از روش های قدیمی بازاریابی بین الملل از قبیل الزام سفرهای متداوم و شرکت در نمایشگاه های خارجی و یا وجود دفتر نمایندگی در کشور بازار هدف را کمرنگ کرده و شرکت ها می توانند با استفاده از بازاریابی اینترنتی به فروش و تجارت بین الملل خود کمک کنند.

۳- از راه تعامل کردن: کمپانی ها می توانند از راه تعامل با بقیه کمپانی ها به مسیر بازاریابی بین الملل پا بگذارند. به طور مثال، همکاری کمپانی های سونی و اریکسون که با اسم برند سونی اریکسون در تولید موبایل انجام شد.

۴- از طریق سرمایه گذاری کردن به نوع مستقیم: کمپانی ها قادرند برای طراحی و یا برای ارائه کردن خدمت هایشان به شکل کاملا مستقیم در کشورهای دیگر عمل سرمایه گذاری را انجام دهند.

مشاور بازاریابی بین الملل شرکت آکام آتا

بازاریابی – شرکت آکام آتا (سهامی خاص)

هدف کمپانی ها از وارد شدن به مسیر بازاریابی بین الملل

کمپانی ها همواره با این خواسته وارد بحث بازاریابی بین الملل می شوند که هم فروش را بیشتر کنند و هم بخش بسیار مهمی از بازار را مال خود کنند. در طی مراحل شکل دادن اصول بازاریابی، بعضی عوامل ، مانند اوضاع سیاسی، اجتماع، اقتصاد، فرهنگ و فناوری های کشورهای طرف دیگر نیز باید مورد توجه باشد ، چون که که این موضوعات در هر کشور تفاوت دارند و نقش آنها در بازار بسیار حیاتی است.

چرا شرکت ها به مشاوره بازاریابی بین الملل نیاز دارند؟ لیست شرکت های بازاریابی بین الملل کدامند؟

  • یک سوال در برابر شرکت ها قرار دارد که چه موقعیتی را در بازار داخلی و بازار جهانی می خواهیم داشته باشیم؟
  • چه رقبایی در هریک از این بازارها داریم و منابع و استراتژی آنها چیست؟
  • کجا آن را تولید و یا کجا آن را بخریم؟
  • چه پیوستگی هایی با شرکت های دیگر تشکیل دهیم؟

جواب این سوالات وظایف مشاوران بازاریابی بین الملل را  بیان خواهد کرد.

برای ورود به بازارهای جهانی توجه به نکات زیر حائز اهمیت است:

مشاورین بازاریابی بین الملل با شناخت کامل از کشورها، قوانین و مقررات مربوطه قادر هستند راهکارهای مناسبی را پیش روی شرکت قرار دهند. از طرفی هزینه زیاد تطبیق ارتباطات و کالا در بازار کشور مورد نظر  باید مورد مطالعه قرار بگیرد، مشاور بازاریابی بین الملل  نسبت به وضعیت اقتصادی، و فرهنگی حساسیت لازم را نشان می دهد و تغییرات لازم کالا و خدمات را از نظر ارتباطات و تبلیغات تطبیق می دهد در غیر این صورت شکست در بازار بین المللی حتمی است.

ارزیابی محیط مارکتینگ جهانی با مشاوره بازاریابی جهانی:

لازم است شرکت مسایل مختلفی را قبل از اینکه تصمیم به فروش و انتخاب منطقه فروش بگیرد مطالعه نماید شرکتی که مایل است در کشور دیگری فعالیت کند، باید از سیستم بازرگانی بین المللی اطلاع داشته باشد. مشاوران بازاریابی به خوبی از محدودیت های واردات کشورهای هدف، آگاهی دارند. تعرفه های درآمدی و تعرفه های حمایتی، محدودیت سهمیه،  سیستم های کنترل ارزی، سدهای غیر تعرفه ای از اهم این محدودیت ها می باشند.

مشاور بازاریابی بین الملل در ارزیابی محیط اقتصادی عوامل زیر را مد نظر قرار می دهد:

  • اقتصاد معیشتی
  • اقتصاد بر اساس صادرات مواد اولیه
  • اقتصاد در حال صنعتی شدن
  • اقتصاد بر مبنای صنعت
  • توزیع درآمد
  • سیاست های پولی
  • محیط فرهنگی

و محیط بازرگانی که در نهایت گویای طرز رفتار و قواعد در کشورهای مختلف است که از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. بازاریابی بین الملل برای صادرات

مشاوره بازاریابی بین الملل و نفوذ در بازارهای خارجی: 

به منظور نفوذ در بازارهای جهانی، شرکت باید اهداف و سیاست های خود را مشخص کند مشخص نمودن اینکه چه نسبتی از فروش کل را به بازارهای خارجی می خواهد تخصیص بدهد؟ آیا در ابتدا به صورت محدود وارد بازار خارجی می شود یا خیر؟ آیا در ابتدا فقط چند کشور را هدف قرار می دهد یا همزمان به کشورهای زیادی صادر خواهد کرد؟

جواب منطقی سوالات بالا با ارائه راه حل های ویژه و منحصر  نسبت به نوع فعالیت شرکت و بازار خارجی در گرو مشاوره بازاریابی بین الملل و مشاوره تخصصی می باشد.

مشاور بازاریابی بین الملل و بازده سرمایه شرکت:

بازده سرمایه هدف هر شرکتی می باشد لذا شرکت ها باید برای بازده سرمایه مطالعات زیر را انجام دهند:

به دست آوردن میزان فروش کل صنایع مشابه، پیش بینی فروش آینده صنایع مشابه از طریق بررسی بازار، پیش بینی وضع اقتصادی کشورها و اثربخشی آن بر فروش صنایع،  پیش بینی سهم بالقوه شرکت، پیش بینی هزینه ها و سود تخمین بازده سرمایه و…

در واقع مشاوره بازاریابی بین الملل بیان می دارد که با رعایت نکات ورود به بازار جهانی و انتخاب روش مناسب ورود به بازار، میزان بازدهی سرمایه باید در حدی باشد که نه تنها بالاتر از میزان بازده سرمایه شرکت در داخل باشد بلکه ریسک سرمایه گذاری در کشور جدید را نیز پوشش دهد.

یکی از وظایف با ارزش مشاوره بازاریابی بین الملل برای نفوذ در بازار خارجی  انتخاب بهترین راه ورود است:

  • صادرات غیر مستقیم
  • صادرات مستقیم
  • دادن امتیاز
  • مشارکت
  • سرمایه گذاری

هر یک از روش های بالا معایب و مزایای خاص خود را با توجه به نوع فعالیت شرکت، کشور و بازار خارجی مورد نظر دارند.

بازاریابی بین المللی لازمه صادرات

بازاریابی بین‌الملل، در حقیقت یک عملیات تجارتی و کسب و کار است که برای صادرات و واردات کالایی، از یک کشور به کشور دیگری، برای به دست آوردن سود بیشتر اتفاق می‌افتد. گاهی نیز می‌توان از آن به عنوان عملیات  تولید و فروش کالا در بیش از یک کشور یاد کرد. بازاریابی بین‌الملل برای صادرات نیز یک نوع انجام عملیات و فعالیت‌ها، برای بازاریابی در کشورهای دیگر،برای به فروش رساندن کالایی می باشد. بازاریابی بین المللی و صادرات

کشورها، در زمینه بازاریابی بین الملل،اهداف زیادی را مد نظر دارند که این اهداف می‌توانند زمینه‌های پیشرفت جهانی را برای این کشورها فراهم کنند و همچنین با دستیابی به این اهداف،و رشد بین‌المللی هر کشور در زمینه بازاریابی،ارتباط صمیمانه آن با دیگر کشورها نیز استوارتر می‌شود و اینکه ایجاد شغل و منبع درآمد در هر کشوری ، بسته به قوانین آن کشور،دارای محدودیت‌های خاصی نیز می‌باشد که با پیشرفت سطح ارتباطات و صادرات بین‌المللی در زمینه محصولات، می‌توان تا حدود زیادی به شکستن محددیت‌ها برای اشتغال در کشوری امیدوار بود ضمن اینکه وقتی بازاریابی در سطح بین‌المللی رشد داشته باشد، خواه و ناخواه هر آن جزئیات بیشتری به رشد کشور افزوده می‌شود و می‌توان این را نیز در نظر گرفت که با رشد بازار یک کشور در زمینه صادرات و واردات، سطح ترجیحات و قوانین کار نیز تغییر می‌کند و در این زمینه شرکت به طور ناخودآگاه،موظف می‌شود که از قوانین حداقل دو کشور در زمینه شغلی خود پیروی کند.

وقتی از “گوگل بارد” (هوش مصنوعی گوگل برای چت) سوال می‌پرسیم که شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران کدامند ؟ ، در پاسخ اطلاعات زیر را به ما می‌دهد:

در ایران، شرکت‌های بازاریابی بین‌المللی زیادی فعال هستند که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. برخی از این شرکت‌ها عبارتند از:

  • شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص) یا همان شرکت آکام آتا
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ “کافه بازار”
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ “داناپ”
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ “وبسیما”
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ “ایده پردازان”
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ “دیجیتالیکو”
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ “سون هاوس”
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ “دیجیتال مارکتینگ ایران”
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ “دیجیتال مارکتینگ دات نت”
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ “دیجیتال مارکتینگ دات کام”

این شرکت‌ها خدمات مختلفی در زمینه بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهند که شامل طراحی وب‌سایت، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیل و بازاریابی با استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) می‌باشد.

شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران می‌توانند به کسب و کارهای کوچک و بزرگ در ایران کمک کنند تا محصولات و خدمات خود را به بازارهای جهانی معرفی کنند. این شرکت‌ها با ارائه خدمات بازاریابی دیجیتال، به کسب و کارها کمک می‌کنند تا در بازارهای جهانی رقابت کنند و سودآوری خود را افزایش دهند.

در صورتی که شما یک کسب و کار کوچک یا بزرگ در ایران هستید و قصد دارید محصولات و خدمات خود را به بازارهای جهانی معرفی کنید، می‌توانید با یکی از شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران که در بالا ذکر شد، تماس بگیرید.

مفهوم شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران

شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران، شرکت‌هایی هستند که خدمات بازاریابی، تبلیغات و تحقیقات بازار را به کسب‌وکارها در سطح بین‌المللی ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها با ارائه خدمات بازاریابی بین المللی و درک نیازها و تفاوت‌های فرهنگی میان کشورها، به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا استراتژی‌های بازاریابی‌شان را برای ورود به بازارهای خارجی بهینه‌سازی کنند.

بازاریابی بین المللی یکی از عوامل کلیدی برای رشد و توسعه کسب و کارها در دنیای امروز است. شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران نقش مهمی را در جذب مشتریان خارجی و گسترش فعالیت‌های تجاری ایفا می‌کنند.

ایران یک کشور با جمعیت بزرگ و بازار مستعد است که می‌تواند برای شرکت‌ های بین المللی فرصت‌های مناسبی را به ارمغان بیاورد. اما در عین حال، ورود به بازارهای بین‌المللی به چالش‌ها و موانعی نیز برخورد می‌کند که به خصوص برای شرکت‌هایی که تازه کار هستند، ممکن است چالش‌بر باشد.

شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران معمولاً از استراتژی‌ها و رویکردهای خاصی برای تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها با توجه به ویژگی‌ها و نیازهای مختلف بازارهای هدف، تحلیل‌های دقیقی را انجام می‌دهند و استراتژی‌های مناسب را برای ورود به این بازارها طراحی می‌کنند.

برخی از شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران به طور تخصصی در حوزه‌های خاصی فعالیت می‌کنند. مثلاً برخی از این شرکت‌ها به بازاریابی دیجیتال متمرکز هستند و از ابزارها و روش‌های پیشرفته این حوزه برای جذب مشتریان استفاده می‌کنند.

از طرفی، برخی دیگر از شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران بر روی بازاریابی محصولات صنعتی و تولیدی تمرکز دارند. این شرکت‌ها با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات محصولات مختلف، استراتژی‌های تبلیغاتی مناسبی را اجرا می‌کنند تا این محصولات در بازارهای جهانی شناخته‌تر و محبوب‌تر شوند.

شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران با توجه به تغییرات مداوم در بازارها و نیازهای مشتریان، باید از روز به روز استراتژی‌ها و روش‌های بازاریابی خود را به‌روزرسانی کنند. این امر به معنای تسلط بر تکنولوژی‌های نوین بازاریابی و بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته است.

در نهایت، شرکت‌های بازاریابی بین المللی در ایران می‌توانند با استفاده از تجربه‌ها و دانش‌های خود، به ایجاد ارتباطات مستحکم با مشتریان خارجی بپردازند و برای خود یک جایگاه ممتاز در بازارهای جهانی ایجاد کنند. این شرکت‌ها با ارائه خدمات با کیفیت و استفاده از استراتژی‌های بازاریابی مناسب، می‌توانند اعتماد مشتریان خارجی را جلب و تبدیل به نمایندگان موفقیت کسب‌وکارهای ایرانی در سراسر جهان شوند.

اهمیت خدمات بازاریابی بین المللی برای صادرات

امروزه هیچ کشوری وجود ندارد که بتواند ادعا کند هیچ نیازی به کشورهای دیگر ندارد و از هر لحاظ چه اقتصادی و چه پیشرفت‌های دیگر، مستقل می‌باشد. سطح زندگی افراد هر کشور بستگی به اقتصاد هر کشور در زمینه واردات و صادرات کالا، سرمایه کشور و میزان پیشرفت تکنولوژی آن کشور دارد که تا چه حد توانسته است در زمینه فراهم کردن امکانات لازم برای پیشرفت افراد، پیشروی داشته است. بازاریابی بین المللی و صادرات

کشورها معمولا از طریق بازاریابی بین‌الملل برای صادرات و واردات، سطح اقتصاد و پیشرفت اقتصادی خود را بالا می‌برند و سود و منفعت خود را افزایش می‌دهند.این کشورها،از طریق واردات،کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کرده  از طریق صادرات، کالاهایی را که مازاد بر نیاز خود تولید می‌کنند به کشورهای دیگر فرستاده و در ازای آن سطح اقتصادی خود را پیشرفت می‌دهد. بازاریابی بین المللی و صادرات

یکی از مزایای بازاریابی بین‌الملل برای صادرات این است که هر کشوری که بتواند صادرات خود را بیشتر کند، و از این طریق سود بیشتری دریافت کند، باعث می‌شود که تولید و عوامل تولید خود را بیشتر کند و هم اینکه عوامل تولید خود را در زمینه محصولاتی که میزان صادرات بیشتری دارند، افزایش دهد. بازاریابی بین المللی و صادرات

عواملی مثل نیاز به رشد کشور از لحاظ اقتصادی، میل به شهرت و برتری‌های جهانی،سیاست تولید انبوه و نیازمند بودن به درآمد ارزی، میل به سرمایه گذاری‌های صنعتی و عواملی از این قبیل، باعث می‌شوند که بازاریابی بین‌الملل برای صادرات،در یک کشور اهمیت بیشتری پیدا کند و هر روز بیشتر آشکار شود. بازاریابی بین المللی و صادرات

استراتژی‌ و اهداف ورود به بازارهای بین الملل  برای صادرات

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های کشورها،برای ورود به بازاریابی بین‌الملل برای صادرات،به وجود آوردن فرصت مناسب برای ترقی از لحاظ اقتصادی و کسب سود بیشتر است.به این معنی که وقتی شرکت یا شرکت‌هایی سفارش یا درخواستی هرچند غیر قطعی از طرف بازارهای خارجی دریافت می‌کنند، باعث می‌شود که به فکر تجارت با این بازارها بیفتند. بدین ترتیب با بازار خارج از کشور آشنا می‌شوند و وقتی که به طور قطعی تصمیم به تجارت با بازارهای خارجی بگیرند، اجبار به  ارائه مداوم کالا به آن بازار می‌شوند و ساده‌ترین پیامد این اجبار، رونق تولید مازاد بر نیاز می‌باشد که خود نیاز به نیروی کار بیشتر و تلاش مضاعف برای ارائه خدمات است.

از جمله اهداف بازاریابی بین‌الملل برای صادرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بازاریابی بین المللی و صادرات

۱- تقویت بازار کشور برای تجارت با جهان و همچنین تقویت تجارت آزاد مابین کشورهای جهان و تلاش در این راستا

۲- جهانی سازی خدمات هر کشور و تلاش در راستای ادغام اقتصاد کشورها با هم و ایجاد رابطه دوستانه و صلح جهانی در بین کشورهای مختلف – بازاریابی بین الملل

۳- تبادل فرهنگ‌های مختلف کشورها بین همدیگر و رشد فرهنگی جوامع در حد جهانی – بازاریابی بین الملل

۴- کمک به اقتصاد و رشد کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه  و کمک به پیشرفت آنها در بازار آزاد جهانی – بازاریابی بین الملل

روش ‌های بازاریابی بین‌الملل برای صادرات

بازاریابی بین‌ الملل در حقیقت تفاوت‌های جوامع در زمینه های مختلف از جمله، سیاست، اقتصاد، فرهنگ، تکنولوژی و … را درگیر می‌کند و باعث می‌شود که ارتباط دوستانه‌ای بین این تفاوت‌ها برقرار شود. بازاریابی بین‌ الملل

بعد از اینکه اهداف و استراتژی‌های بازاریابی بین‌الملل برای صادرات مشخص شد، باید بدانیم که از چه روش‌هایی باید این کار انجام دهیم و چه راه‌هایی برای رسیدن به اهداف در پیش رو داریم؟ خریداران و متقاضیان اجناسی که برای صادرات مد نظر داریم در آن طرف مرزها، معمولا بسته به نوع جنسی که تمایل به خرید آن دارند، راه‌هایی را برای به دست آوردن آن نیز دارند، بازاریابی بین‌ الملل

از جمله راه‌های پیشنهادی برای صادرات بین‌الملل کالا می‌توان به بازاریابی اینترنتی اشاره کرد.

پیشرفت ارتباطات و تأثیر آن در جامعه و روند تجارت  بسیار زیاد بوده است تا جایی که می‌توان اینترنت را به عنوان موثرترین مکان و پدیده برای بازاریابی جهانی دانست که می‌تواند راه رسیدن شرکت‌ها  به بازار های بین‌الملل را راحت و آسان کند. این روش، ساده ترین راه رسیدن به بازاریابی بین‌الملل برای صادرات می‌باشد.

یکی دیگر از راه‌های  صادرات بین‌الملل ، کمک گرفتن از راﯾﺰﻧﺎن ﺗﺠﺎری است. – بازاریابی بین المللی و صادرات

ﺑﺮای رسیدن به اهداف و دستیابی  ﺑﻪ اﻃﻼﻋﺎت کافی و کسب اطلاعات لازم از کسب و کار و روند صادرات به بازارهای بین‌الملل، می‌توان از تجار و بازرگانانی که در این راستا اقداماتی دارند، کمک گرفت. قاعدتا بازرگانانی که به تجارت در کشورهای مختلف می‌پردازند، می‌توانند اطلاعات کافی از بازارها و همچنین روند  پیشرفت کشورها و نوع محصول مورد نیاز آنها داشته باشند، بنابراین می‌توان در زمینه بازاریابی بین‌الملل برای صادرات کالا از آنها بیشترین کمک را گرفت. – بازاریابی بین المللی و صادرات

جزوه بازاریابی بین المللی و صادرات – کانالهای توزیع در بازاریابی بین المللی – مدیریت بازاریابی بین المللی – جزوه بازاریابی بین الملل – بازاریابی جهانی و صادرات

اهمیت خدمات بازاریابی بین المللی برای کسب و کار ها

خدمات بازاریابی بین المللی برای کسب‌ وکارها بسیار حائز اهمیت است و در ادامه به توضیح این اهمیت می‌پردازیم:

دسترسی به بازارهای جدید

یکی از اهمیت‌های بازاریابی بین المللی، امکان دسترسی به بازارهای جدید و بزرگتر است. با توسعه فناوری و ارتباطات، اکنون کسب‌وکارها می‌توانند به سهولت با مشتریان در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنند و محصولات و خدمات خود را به آنها عرضه کنند.

 افزایش فروش و درآمد

با حضور در بازارهای جهانی، کسب‌وکارها می‌توانند به تعداد بیشتری از مشتریان دسترسی پیدا کنند و بنابراین فروش و درآمد خود را افزایش دهند. این افزایش فروش می‌تواند برای کسب‌وکارها فرصتی عالی برای رشد و توسعه به‌شمار آید.

 بهبود شناخت برند

وجود در بازارهای جهانی باعث بهبود شناخت برند کسب‌وکار می‌شود. ارتباط با مشتریان در سطح جهانی، به شرکت امکان می‌دهد تا نام و نشان تجاری خود را در مقابل جمعیت گسترده‌ای از مخاطبان معرفی کند و شناخت برند خود را تقویت کند.

 افزایش رقابت‌پذیری

حضور در بازارهای بین‌المللی موجب افزایش رقابت‌پذیری کسب‌وکارها می‌شود. این رقابت می‌تواند بهبود کیفیت محصولات و خدمات، کاهش قیمت‌ها و ارائه عرضه‌های خاص و منحصربه‌فرد را تحریک کند.

 بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی

بازاریابی بین‌المللی، امکان بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی را برای کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورد. آشنایی با بازارها و فرهنگ‌های مختلف، به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا از تجربیات دیگران بهره‌مند شوند و از اشتباهات دیگران یاد بگیرند.

به طور خلاصه، خدمات بازاریابی بین‌المللی برای کسب‌وکارها اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند به رشد، توسعه و پیشرفت آن‌ها کمک شایانی نماید. با درنظر گرفتن مزایای این نوع بازاریابی و بهره‌گیری مؤثر از راهنمایی‌ها و راهبردهای شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران ، کسب‌وکارها می‌توانند به موفقیت در بازارهای جهانی دست یابند.

شرکتهای بازاریابی بین المللی در ایران چه ماموریتی دارند؟

ماموریت شرکت‌های بازاریابی بین‌المللی در ایران این است که با استفاده از اصول بازاریابی، نیازهای مشتریان را در بازارهای خارج از مرزهای کشورشان تامین کنند. این نوع بازاریابی در بیش از یک کشور انجام می‌شود و تمام مراحل آن با هدف مشتریان سطح بین‌المللی طراحی می‌شود.

بازرگانان برای کسب سود بیشتر باید بازارهای زیادی را مد نظر داشته باشند و در همه بازارهای جهانی فعالیت کنند تا در صورت هر گونه رکودی در یکی از آنها بتوانند سود در دیگر بازارها را داشته باشند. بازاریابی بین‌المللی همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا برند خود را در سطح بین‌المللی توسعه دهند و به یک برند معروف و شناخته‌شده تبدیل شوند.

بازاریابی بین‌المللی علمی است که می‌تواند روابط را در سطح جهان گسترش دهد. مهمترین مساله ای که باید در این نوع بازاریابی به آن توجه داشت قوانین تجاری متفاوت هر منطقه ای است که در صورت عدم رعایت یک قانون ممکن است دچار مشکلات زیادی گردید.

در اینجا برخی از مزایای خدمات بازاریابی بین المللی در ابران آورده شده است:

  • افزایش فروش و سود
  • توسعه برند و شهرت
  • دسترسی به بازارهای جدید
  • کاهش ریسک
  • گسترش روابط بین‌المللی

 خدمات بازاریابی بین المللی

خدمات بازاریابی بین المللی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه و رشد کسب و کارها در دنیای امروز می‌باشد. این خدمات، شامل مجموعه‌ای از فرآیندها و استراتژی‌های هوشمندانه است که به کمک آنها، کسب و کارها قادر به تبیین برند خود در بازارهای جهانی، ارتقاء فروش و افزایش شناخته‌شدگی محصولات خود می‌باشند.

در این راستا، ارائه خدمات بازاریابی بین المللی شامل تحلیل بازار، تحقیق و پژوهش‌های بازاریابی، تبیین استراتژی‌های تبلیغاتی مناسب، مدیریت روابط عمومی و تبلیغات، همچنین بهینه‌سازی روند فروش و ارتقاء رضایت مشتریان می‌باشد. از طریق استفاده از رویکردهای حرفه‌ای و نوآورانه در بازاریابی، کسب و کارها می‌توانند رقابتی قوی در محیط بین‌المللی ایجاد نمایند و به سوق‌های جدید و گسترش فروش خود بپردازند.

خدمات بازاریابی بین المللی نیازمند داشتن تیمی متخصص و با تجربه است که با توجه به تفاوت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشورها، استراتژی‌های مناسبی را برای هر بازار به‌کار ببرند. همچنین، استفاده از فناوری‌های نوین و روش‌های دیجیتالی نیز از جمله اصول اساسی در ارائه خدمات بازاریابی بین المللی به‌شمار می‌آید که می‌تواند نتایج قابل مشاهده‌ای را به همراه داشته باشد.

به طور کلی، خدمات بازاریابی بین‌ المللی می‌تواند در جهت ارتقاء ارتباط با مشتریان بین‌المللی، افزایش درآمد و سودآوری، توسعه تجارت و ایجاد نام برند قوی برای کسب و کارها اثر بسزایی داشته باشد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این قسمت، به برخی از اصلی‌ترین خدمات بازاریابی بین المللی می‌پردازیم:

 تحقیقات بازاریابی بین المللی

تحقیقات بازاریابی بین المللی شامل بررسی بازارهای مختلف، شناخت مشتریان و تحلیل رقبا است. این تحقیقات به کسب و کارها کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی مناسبی را برای ورود به بازارهای خارجی انتخاب کنند.

 تبلیغات بین المللی

تبلیغات بین المللی از طریق رسانه‌های مختلفی همچون تلویزیون، رادیو، اینترنت و رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود. این تبلیغات با استفاده از محتوای جذاب و متنوع، به جذب مشتریان جدید در بازارهای جهانی کمک می‌کند.

ارتباط خدمات بازاریابی بین المللی با تجارت جهانی و تسهیل صادرات و واردات

ارتباط خدمات بازاریابی بین المللی با تجارت جهانی و تسهیل صادرات و واردات یکی از مهم‌ترین عوامل در توسعه اقتصادی کشورها است. بازاریابی بین‌المللی به معنای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات یک کشور به دیگر کشورها است و از طریق این فعالیت‌ها امکان دستیابی به بازارهای جدید در سراسر جهان فراهم می‌شود.

یکی از فواید اصلی ارتباط خدمات بازاریابی بین المللی با تجارت جهانی، افزایش حجم صادرات کشورها به بازارهای خارجی است. با استفاده از روش‌ها و استراتژی‌های مناسب بازاریابی، محصولات یا خدمات کشورها به دیگر کشورها معرفی می‌شوند و این باعث می‌شود تا تقاضا و تمایل مشتریان در سراسر جهان نسبت به خرید محصولات یا خدمات آن کشور افزایش یابد.

خدمات بازاریابی بین المللی همچنین به تسهیل و افزایش واردات نیز کمک می‌کند. بازاریابی صحیح و مناسب محصولات یا خدمات خارجی در کشور، موجب می‌شود تا مشتریان و کسب‌وکارها بهتر با نیازها و مزایای این محصولات آشنا شوند و از آنها بهره‌مند شوند. این امر باعث افزایش تقاضا و واردات محصولات و خدمات خارجی می‌شود و رونق تجارت جهانی را تقویت می‌کند.

استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مدرن در خدمات بازاریابی بین‌ المللی، امکان ارتباط و ارتباط مستقیم با مشتریان و بازارهای مختلف جهانی را تسهیل می‌کند. شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها از جمله ابزارهایی هستند که می‌توانند به کسب‌وکارها در تعامل با مخاطبان بین‌المللی و ترویج محصولات و خدمات آنها کمک کنند.

بنابراین، ارتباط  خدمات بازاریابی بین المللی با تجارت جهانی و تسهیل صادرات و واردات بسیار مهم است و می‌تواند به رشد و پیشرفت اقتصادی کشورها کمک شایانی نماید.

تأثیر فناوری‌های دیجیتالی بر خدمات بازاریابی بین‌المللی و ارتقاء تجارت جهانی

فناوری‌های دیجیتالی تأثیر بسیار زیادی بر خدمات بازاریابی بین‌المللی و ارتقاء تجارت جهانی داشته‌اند. این فناوری‌ها باعث تحولات عمده‌ای در روش‌ها و ابزارهای بازاریابی شده‌اند که به تجارت جهانی امکان دسترسی به بازارهای جدید و بهبود فرصت‌های تجاری را فراهم کرده‌اند. در زیر به برخی از این تأثیرات مثبت اشاره می‌شود:

  1. ارتقاء دسترسی به بازارهای جهانی: فناوری‌های دیجیتالی، امکان ارتباط سریع و آسان با مشتریان و همکاران بین‌المللی را فراهم می‌کنند. از طریق شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، و ایمیل‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی با مخاطبان بین‌المللی در ارتباط باشند و محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنند.
  2. تحقق بازاریابی دیجیتالی: با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتالی مثل تبلیغات آنلاین، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی محتوا، تبلیغات کسب‌وکارها به مخاطبان هدف در سراسر جهان نمایش داده می‌شود و بازدهی بالاتری را نیز به همراه دارد.
  3. تحول در روش‌های پرداخت: فناوری‌های پرداخت اینترنتی و ارزهای دیجیتالی، فرآیند پرداخت‌های بین‌المللی را سریع‌تر و امن‌تر کرده‌اند. این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهند که به راحتی تراکنش‌های مالی خود را با مشتریان خارجی انجام دهند.
  4. افزایش رقابت‌پذیری: استفاده از فناوری‌های دیجیتالی، برای کسب‌وکارها امکان رقابت با شرکت‌ها و برندهای دیگر در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند. بهبود ویدئوهای تبلیغاتی، استفاده از بازاریابی تجربی و ایجاد تعامل با مشتریان از طریق وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها، از مواردی است که باعث جذب و نگه‌داشت مشتریان بین‌المللی می‌شود.
  5. دسترسی به داده و اطلاعات: فناوری‌های دیجیتالی امکان جمع‌آوری، تحلیل و بهره‌برداری از داده‌ها و اطلاعات مربوط به بازارها و رفتار مشتریان را فراهم می‌آورند. این اطلاعات ارزشمند می‌تواند به کسب‌وکارها در اتخاذ تصمیمات استراتژیک کمک کند و بهبود عملکرد آنها را ایجاد کند.

به طور کلی، فناوری‌های دیجیتالی بازاریابی بین‌المللی را بهبود می‌بخشند، ارتباط بین کسب‌وکارها و مشتریان را سهولت می‌بخشند و به تجارت جهانی افزایشی می‌دهند که امکان تبادل کالاها و خدمات بین کشورها را بهبود می‌بخشد. از این رو، برای رقابت و رشد موفق در دنیای اقتصادی امروز، بهره‌گیری بهینه از فناوری‌های دیجیتالی ضروری به نظر می‌رسد.

نقش بازاریابی دیجیتال در جذب مشتری توسط شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران:

بازاریابی دیجیتال یکی از اصولی‌ترین و موثرترین روش‌ها برای جذب مشتری و تبلیغات در دنیای امروز است. شرکت های بازاریابی بین‌ المللی در ایران همچنین از این روش‌های نوین استفاده کرده و نقش بسیار مهمی در جلب توجه مشتریان ایفا می‌کنند. در ادامه به برخی از نقش‌های بازاریابی دیجیتال در جذب مشتری توسط شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران اشاره میکنیم:

  1. تبلیغات آنلاین: شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران از طریق تبلیغات آنلاین و رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر، تلگرام و فیسبوک به مخاطبان خود پیام می‌رسانند. این تبلیغات می‌توانند با توجه به دقت و هدف‌گیری مناسب، مشتریان هدف را جذب کنند و کسب و کار را رونق بخشند.
  2. محتوای مفید و ارزشمند: بازاریابی محتوا نیز از جمله راه‌های موثر در جذب مشتری است. شرکت‌های بازاریابی بین‌المللی می‌توانند با ارائه محتواهای مفید، آموزشی و جذاب در وب‌سایت، بلاگ و شبکه‌های اجتماعی خود، نه‌تنها اعتماد مشتریان را جلب کنند بلکه آن‌ها را به خود جذب کنند.
  3. بهینه‌سازی موتورهای جستجو: شرکت های بازاریابی بین المللی در ایران با بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو، در رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرند و این باعث جذب مشتریان بیشتر به وب‌سایت‌های آن‌ها می‌شود.
  4. استفاده از روش‌های ایمیل مارکتینگ: ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و اطلاعیه‌ها به مشتریان حال حاضر و پتانسیل از دیگر راه‌های بازاریابی دیجیتال است که شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند تا ارتباط موثرتری با مخاطبان خود برقرار کنند و نیازها و مشکلات آن‌ها را حل کنند.
  5. استفاده از تحلیل‌ها و داده‌کاوی: با تجزیه و تحلیل داده‌ها و استفاده از تحلیل‌های بازاریابی، شرکت‌های بازاریابی بین‌المللی می‌توانند الگوهای رفتاری مشتریان را درک کنند و بهترین استراتژی‌ها را برای جذب آن‌ها به‌کار بگیرند.

به طور کلی، با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و رشد فضای دیجیتال، بازاریابی دیجیتال نقش بسیار مهمی در جذب مشتری توسط شرکت‌های بازاریابی بین‌المللی در ایران دارد و از آن جایی که این روش‌ها قابلیت دقیق‌تر و هدف‌گیری مشتری را دارند، می‌تواند تاثیر مثبت بسیاری بر رونق کسب و کارها داشته باشد.

سایت های بازاریابی بین المللی

سایت های بازاریابی بین المللی وبسایت هایی هستند که شما می توانید از آنها برای بازاریابی بین الملل استفاده نمایید. شرکت آکام آتا با وبسایت سه زبانه به زبان های فراسی و عربی و انگلیسی از جمله سایت های بازاریابی بین المللی است.

دکتر یاشا سازمند
دکترای حرفه ای مدیریت کسب و کار DBA از دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران ۱۴۰۰
کارشناس ارشد مدیریت MBA از دانشگاه علوم و مدیریت کشور مالزی ۱۳۸۹-  ۲۰۱۳ (مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) بازاریابی بین الملل / جهانی – در میان برترین دانشگاه های دنیا در رتبه بندی ۲۰۲۱ کیواس
مشاور عالی بازاریابی بین الملل و مشاور مدیریت کسب و کار – مهندس مکانیک در طراحی جامدات ۱۳۸۱
بیش از یک دهه فعالیت در حوزه های مختلف کسب و کار
سوابق علمی – تحقیقاتی، کارشناسی، مشاوره، اجرایی و مدیریتی، در حوزه بازاریابی و فروش – کسب و کار در داخل و خارج کشور
سابقه همکاری با شرکت های چند ملیتی و بین المللی مطرح دنیا، نظیر شرکت گوگل استخدام شده توسط شرکت سل بای تل گروپ، مخابرات سنگاپور سینگ‌تل، (به انگلیسی: SingTel) – نت‌اپ (به انگلیسی: NetApp) – شرکت SELLBYTEL / Group  و – Brandt International Sdn Bhd
سوابق معتبر بین المللی و از مولفین چندین مقاله علمی مدیریتی منتشر شده در ژورنال های مطرح بین المللی دنیا – H index 7 Google Scholar
مدرس ارشد زبان انگلیسی آیلتس ، تافل و زبان انگلیسی بیزینس با سابقه تدریس زبان انگلیسی در آموزشگاه زبان انگلیسی داخل و خارج از کشور (تهران و مالزی)
افتخار همکاری با IranTalent – دو ۲ شرکت بازرگانی – یک شرکت FMCG و یک شرکت گردشگری سلامت – در ایران
مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت آکام (سهامی خاص)

5/5 - (1 امتیاز)